Tiramisu

Fredagskvällen inleddes med att göra en tiramisu till mina päron som skulle ha party, party på lördagen.
(Arkivbild, 1996)


Tiramisu mår bra av att göras en dag innan så den suger åt sig vin och kräm och blr riktikt mojsig!
Marsalavin, kaffe, mascarpone, ägg, socker, kakao och savoardikex är allt som behövs!


Dopp i grytan...nä dopp i nescafé blandat med Marsalavin!


På med geggamojan som består av mascarponeost, ägg, socker och Marsalavin, mmmmummma!


Titta så grannt!!


Pudra på kakao och fyll på med ytterligare ett lager doppade kex!


Taadaaaa!! Pudra på kakao ovanpå innan servering! NJUUUT!!


SMAKLIG SPIS! NU STICKER JAG PÅ KULTURKROCK!!!


Kommentarer
Postat av: Thezz

såg riktigt smarrigt ut..... o du en riktig sockertopp ;O)

2009-10-10 @ 21:37:06
Postat av: Zezzan

Hihi, fast den bilden är skiiiiiitgammal! Den är från då när Marie o jag skulle på 70-talsfest. Jag såg INTE ut sådär igår, fniss!!!

2009-10-11 @ 12:57:03
URL: http://zezzannpezzan.blogg.se/
Postat av: Mormor

Nä de hoppas ja,fniss!

Men kagan var jättegod..tack så mycket,krammen!

2009-10-13 @ 17:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0